Kesän 2020 uutiskirje

Kesällä luvassa on muun muassa yhteistä puuhastelua talkoohommissa. Lyödään kyläläisten fiksut päät yhteen, ja suunnitellaan kesäjuhlat yhdessä!

TALKOOT KODALLA

Kokoonnutaan lauantaina 4.7. kello 12 alkaen Onnimanni-kodalle kodan ylläpitotalkoisiin. Samalla korjataan jätepisteen rikkoutunut aita.

Talkoissa suunnitellaan myös kesän juhlien ohjelmaa ja järjestelyjä. Tule mukaan!

Talkooväelle kyläyhdistys tarjoaa virvokkeeksi kahvia, mehua ja vettä. Kodan grilli on lämpimänä, joten voit ottaa halutessasi omat eväsmakkarat mukaan.

KESÄJUHLAT ELOKUUSSA

Elokuussa järjestetään perinteiset Onnistaipaleen kyläyhdistyksen kesäjuhlat lauantaina 15.8. kello 18 alkaen Onnimanni-kodalla. Laita päivämäärä kalenteriin! Lisää tietoa juhlista ja ohjelmasta saat myöhemmin varsinaisesta juhlakutsusta.

ONNIMANNI-KOTA ILONAMME

Kyläyhdistyksen talkoovoimin ylläpitämä Onnimanni-kota ja puucee ovat olleet kevään ja kesän mittaan ahkerassa käytössä. Hyvä niin!

Koko kylän ja myös täällä vierailevien iloksi tarkoitettu kota on kuitenkin toisinaan löydetty käytön jäljiltä epäsiististä kunnosta. Kyläyhdistys toivoo, että kotaa käyttävät siivoavat jälkensä.

Mikäli kodalta katoaa tavaraa tai kota ja puucee ovat toistuvasti siivottomassa kunnossa, kyläyhdistys joutuu valitettavasti palaamaan entiseen käytäntöön, jossa kota on lukittu, ja avaimet saa käyttöönsä ennakkoon varaamalla.

Toistaiseksi kota pysyy edelleen avoinna, mutta tilannetta tarkkaillaan.

MUITA UUTISIA

Keväällä kyläyhdistys tiedotti Oriveden kaupungin toiveesta kyläläisiä koronavirustilanteesta. Kartoitimme myös, tarvitsevatko kylällä asuvat tai mökeillä oleilevat yli 70-vuotiaat apua kaupassa käyntiin tai asiointiin. Yhdistyksen tietoon ei tullut, että apua olisi tarvittu. Kaupunki otti myöhemmin keväällä tilanteen haltuun, ja kiitti kaikkia Oriveden kylien yhdistyksiä avusta poikkeuksellisessa tilanteessa.

Onnistaipaleella naapuriapu toimi hyvin. Yhdistyksen saamien tietojen mukaan kyläläiset kyselivät toistensa kuulumisia myös oma-aloitteisesti. Kyläyhdistys kiittää lämpimästi kaikkia huolenpidosta!

Jättiukonputken esiintymistä Onnistaipaleella tarkkaillaan edelleen. Ilmoitathan kyläyhdistykselle, jos löydät Onnistaipaleelta jättiukonputkea!

Kaislaa niitetään Myllyjärvessä edelleen. Järven hoitamisesta kiinnostuneet voivat olla yhteydessä kyläyhdistykseen. Niittopuuhiin pääsee mukaan! Työtä voi myös tukea vapaaehtoisella kannatusmaksulla, jonka turvin niittokone pidetään kunnossa.