Kyläyhdistys tiedottaa: Koronavirus – tietoa ja ohjeita

Onnistaipaleen kyläyhdistys kehottaa kaikkia kyläläisiä seuraamaan koronavirustilanteen suhteen ajankohtaista tiedotusta ja ohjeistusta viranomaiskanavista sekä varmistamaan, että sähköisten tiedotusvälineiden ulottumattomissa olevat läheiset saavat myös tarvitsemansa tiedon.

Tuoreimmat tiedotteet ja toimintaohjeet Oriveden osalta löytyvät kootusti Oriveden verkkosivuilta osoitteesta http://www.orivesi.fi/fi/orivesi-info/koronavirus.

Tietoa kauppa- ja asiointiavusta ja yritysten tarjoamista erityispalveluista löytyy niin ikään Oriveden kaupungin verkkosivuilta osoitteesta http://www.orivesi.fi/fi/orivesi-info/koronavirus/kauppa–ja-asiointiapua.

Alla ovat Oriveden kaupungin tämänhetkiset (maanantai 16.3.2020) ohjeet ja tarvittavat yhteystiedot koronavirustartuntaa epäileville sekä tietoja koronaviruksesta kaipaaville.

Erityisesti ikäihmisistä, riskiryhmiin kuuluvista, mahdollisesti sairastuneista ja karanteeniin määrätyistä on syytä nyt pitää huolta. Kyläyhdistys kannustaa naapuriapuun – kuitenkin niin, ettei kukaan vaaranna terveyttään – ollaan siis yhteydessä puhelimitse ja sähköisesti! Naapurin postilaatikkoon voi laittaa myös viestin ja puhelinnumeronsa avun tarjoamiseksi.

Voimia ja hyvää terveyttä kaikille, pidetään toisistamme huolta!

Jos epäilet koronavirustartuntaa, ota yhteyttä terveyspalveluihin puhelimitse!

Soita terveyspalvelujen neuvontaan numeroon 03 10023 tai 03 5657 0023 (joka päivä klo 7-22), Oriveden terveyskeskukseen p. 03 5657 5770 (ma-to klo 8-15.30, pe ja aattopäivinä klo 8-15), työterveyteen tai matkavakuutuksesi tiedoissa mainittuun info-numeroon, josta saat jatkohoito-ohjeet.

Terveyspalvelujen neuvonnan ollessa kiinni soita ympäri vuorokauden avoinna olevaan Taysin koronaviruksen neuvontanumeroon 03 311 65333.

Kuulo- ja puhevammaiset voivat lähettää tekstiviestin terveyspalvelujen neuvontaan numeroon 040 639 7700 (joka päivä klo 7-22).

Valtakunnallinen puhelinneuvonta: 0295 535 535, arkipäivisin klo 8-21, lauantaisin klo 9-15. Numerosta saat yleistä tietoa koronaviruksesta. Neuvonnasta ei anneta terveysneuvontaa eikä ohjausta päivystyksellisissä akuuteissa oireissa.