Onnistaipalelaiset juhlatunnelmissa

Onnistaipaleella väki ei ole sokerista. Se huomattiin, kun viikkoja kestäneen kuivuuden keskeytti reipas sade juuri ennen kyläyhdistyksen kesäjuhlien alkua. Niin vain kyläläiset – vaki- ja kesäasukkaat – saapuivat sadetta uhmaten Onnimanni-kodalle juhlimaan. Kesä kuivaa, minkä se kastelee -asenne palkittiin kuitenkin pian, kun sade taukosi.

Kodan edustalla kävi iloinen puheensorina, kun kyläläiset vaihtoivat kuulumisia haitarin soidessa kauniisti taustalla. Kotaan sisään astuvaa tervehti Sirkka Kymäläisen leipomien munkkien huumaava tuoksu ja makkaraa grillattiin nälkäisille.

Juhlissa riitti monenlaista puuhaa rupattelun lomassa. Kodan ulkoseinää vasten pystytettiin Simo Hirvosen tuoma suuri piirustuspaperi, johon lapset saivat toteuttaa suuren yhteistaideteoksen aiheenaan Onnistaipale.

Kirsi ja Juha Nousiainen olivat tuoneet mukanaan pähkinän purtavaksi – kymmenen kysymystä Onnistaipaleesta. Tietokilpailutaulun edustalla oli paikoin ruuhkaa, kun vastauksia arvuuteltiin joukolla. Vastaukset kirjattiin paperille ja myöhemmin illalla laskettiin pisteet. Jaetulle ykkössijalle ponnistivat Sirpa Helin, Jaana Virolainen ja Joni Lindqvist.

Käy kokeilemassa, miten itse pärjäisit tietovisassa!

Juhlissa käytiin myös kova tikkakisa, jonka virallisina valvojina ja lähes lahjomattomina tuomareina toimivat Mirva ja Toni Ahonen. (Lahjontayrityksiä ei kilvan aikana havaittu.) Ensimmäisellä kierroksella kaikki halukkaat saivat heittää viisi suoritusta, joista kolmen parhaan pisteet laskettiin yhteen. Kuusitoista parasta tulosheittäjää pääsivät pudotuspeleihin. Finaalitaisto käytiin Leevi Lasosen ja Kaisa Kymäläisen välillä. Tiukka skaba päättyi Leevin voittoon pistein 48-47.

Illan hämärtyessä kuulimme vielä hienoa musisointia, kun Juha Mykkänen soitti huuliharppua ja Sirpa Helin lauloi. Juhlat jatkuivat kodassa iltaa istuen ja rupatellen.

Kiitos kaikille mukana olleille!